معرفی MailerLite و خدمات اشتراک گذاری ایمیلی

سلام ، امروز میخواهم در مورد موضوعی صحبت کنم که مدتها ذهنم رو درگیر کرده بود .

دو سالی میشود که وبلاگ ست گادین را به صورت روزانه به لطف سیستم اشتراک ایمیلیش دنبال میکنم .

از آنجایی که ست ، به صورت روزانه مینویسد چک کردن بلاگ او به صورت روزانه کار مشکلی است و او برای راحتی دنبال کنندگانش ، با سیستم اتوماتیک فرستنده ایمیلِ FeedBlitz کار میکند که به صورت روزانه پس از انتشار مطالب ست ، آنها را برای کسانی که در لیست مشترکین این ایمیل ها هستند ، میفرستد . من هم به تقلید از این شیوه انتشار ست و به دلیل اینکه همانند او روزانه مینویسم و ممکن است دیگران فراموش کنند مطالب جدید را از طریق بلاگ دنبال کنند، تصمیم گرفتم سیستمی مشابه سیستمی که او پیاده سازی کرده است را پیاده سازی کنم .

اول از همه به FeedBlitz سر زدم و با مشاهده قیمت های آن از استفاده از سرویس هایش پشیمان شدم ، سپس به FeedBurner سر زدم و با دیدن اینکه قابلیت شخصی سازی آن بسیار پایین بود ، از استفاده از آن هم صرف نظر کردم .

دیروز اتفاقی داشتم لیست بلاگ های ایرانی را میدیدم که در یکی از بلاگ ها با سیستمی مشابه سیستم ست که توسط MailerLite پیاده سازی شده بود روبرو شدم .

به MailerLite رفتم و ساعت ها با آن کلنجار رفتم تا متوجه شدم که MailerLite میتواند نیاز من را برآورده کند .

در ادامه به چند تا از امکانات کلیدی MailerLite اشاره میکنم :

1-طراحی صفحه فرود (Landing Page) سفارشی شده

یکی از اولین کارهایی که در MailerLite انجام میدهید ، طراحی یک صفحه فرود سفارشی است ، ابزار هایی که MailerLite برای طراحی صفحه فرود در اختیار شما میگذارد در عکس زیر نمایش داده شده اند :

بلاگ_روزنوشته_های_احسان_امیری_ایمیل_کمپین

ابزار هایی که MailerLite برای طراحی صفحه فرود در اختیار شما قرار میدهد 

هر کدام از ابزار های بالا کاملا سفارشی شده و به سادگی و به شیوه کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) قابل استفاده هستند .

با استفاده از این ابزار شما میتوانید یک صفحه فرود زیبا به عنوان صفحه ای که کاربران برای مشترک شدن به آن مراجعه میکنند طراحی کنید .

دقت کنید که پس از طراحی این صفحه ، شما باید در کنار آن صفحه تشکر را طراحی کنید . صفحه تشکر صفحه ای است که کاربران پس از ثبت ایمیل خود و کلیک به روی اشتراک مشاهده میکنند . ابزار هایی که میتوانید در طراحی صفحه تشکر خود از آن استفاده کنید در تصویر زیر نمایش داده شده اند :

بلاگ_روزنوشته_های_احسان_امیری_ایمیل_کمپین

ابزار هایی که MailerLite برای طراحی صفحه تشکر در اختیار شما قرار میدهد 

2-طراحی صفحه تایید ایمیل 

پس از اینکه کاربری وارد صفحه فرود شما شد و ایمیل خود را وارد کرد ، تاییدیه ای به ایمیل او ارسال میشود و از او میخواهد که اگر مشترک شدن توسط خودش انجام شده است ، آن را تایید کند . MailerLite به شما این امکان را میدهد که با استفاده از ابزار های آن ، ایمیل سفارشی شده بسیار زیبایی را طراحی کنید .  ( میتوانید از این سرویس بدون نیاز به تایید ایمیل هم استفاده کنید ، اما به دلیل اینکه ممکن است مورد حمله بات ها قرار بگیرید و لیست مشترکین شما با ایمیل های قلابی ، یا ایمیل هایی که علاقمند به دریافت مطالب شما نیستند پر شود ، بهتر است این گزینه همواره فعال باشد)

برای طراحی این ایمیل ، MailerLite به شما اجازه استفاده از ابزار های زیر را میدهد :

بلاگ_روزنوشته_های_احسان_امیری_ایمیل_کمپین

ابزار هایی که MailerLite برای طراحی صفحه تاییدیه ایمیل در اختیار شما قرار میدهد 

پس از طراحی صفحه ایمیل مطابق آنچه در ذهن دارید ، باید صفحه تشکر از مشترک شدن را هم طراحی کنید . این صفحه پس از اینکه کاربر اشتراک خود را از طریق ایمیل تایید کرد به او نشان داده میشود .

این صفحه تقریبا آخرین صفحه از مجموعه صفحاتی است که برای مشترک شدن یک کاربر با آن کار میکنید ، برای ساخت این صفحه هم ابزار زیر توسط MailerLite در اختیارتون قرار میگیره :

بلاگ_روزنوشته_های_احسان_امیری_ایمیل_کمپین

ابزار هایی که MailerLite برای طراحی صفحه تشکر از تایید ایمیل توسط کاربر در اختیار شما قرار میدهد 

3-دسترسی کامل به لیست مخاطبین و دسته بندی آنها و.. 

با کلیک به روی قسمت Subscribers میتوانید به قسمت مشترکین خود دسترسی پیدا کرده و انواع تغییرات را به روی آنها انجام دهید .

پس از کلیک به روی قسمت Subscribers  ، صفحه ای همانند تصویر زیر برای شما نمایش داده میشود :

بلاگ_روزنوشته_های_احسان_امیری_ایمیل_کمپین

 

برای بخش بندی مشترکین خود بر اساس رفتار آنها میتوانید از بخش Segments استفاده کنید .

برای گروه بندی مشترکین خود میتوانید از قسمت Groups استفاده کنید .

برای بررسی فیلد های ورودی که از مشترکین خود دریافت میکنید میتوانید از قسمت Fields استفاده کنید .

برای بررسی آمار مشترکین خود میتوانید از قسمت Stats استفاده کنید که اطلاعات بسیار مفیدی را همانند میانگین نرخ باز کردن ایمیل ها ، میانگین نرخ کلیک ها ، میانگین نرخ اشتراک در ماه و میانگین نرخ لغو اشتراک در ماه ، به شما میدهد . همچنین اطلاعاتی مانند برترین خوانندگان شما ، برترین دامنه های شما ، درصد و نوع درگیری (Engagement) مشترکین با محتوای شما و محل خوانده شدن محتوای شما (دسکتاپ ، موبایل ، تبلت و..) را به صورت رایگان در اختیار شما قرار میدهد .

قسمت آخری هم که در بخش Subscribers وجود دارد ، قسمت Clean Up Inactive است که با استفاده از این بخش میتوانید مشترک هایی که بیشتر از 6 ماه از آخرین بازدید آنها از ایمیل های ارسالی شما گذشته است  را از لیست مخاطبین خود حذف کنید .

4-طراحی فرم های Pop Up 

یکی دیگر از قابلیت های خوب MailerLite ، طراحی صفحات PopUp است ، برای دسترسی به قسمت طراحی این صفحات کافیست از قسمت Forms گزینه Create PopUp را انتخاب کنید ، پس از انتخاب این گزینه ، شما همانند دیگر فرم هایی که میتوان در MailerLite ساخت ، نام و گروهی برای این PopUp ایجاد کنید .

پس از انجام کارهای بالا و تخصیص یک Template به PopUp خود ، میتوانید آن را با ابزار هایی که MailerLite برای سفارشی کردن PopUp در اختیار شما قرار میدهد ، آن را متناسب با نیاز خود طراحی کنید .

 

دیگر قابلیت های MailerLite :

مهم ترین دیگر قابلیتِ MailerLite رایگان بودن استفاده از آن تا سقف 500 مشترک است که فکر میکنم با توجه به حجم مخاطب وبلاگ ها ( و حتی سایت های ایرانی) بتواند برای مدتی امور مربوط به اشتراک گذاری از طریق ایمیل آنها را به صورت رایگان پوشش دهد .

قابلیت دیگری که نیاز به اشاره کردن دارد قابلیت کنترل کامل لیست مشترکین ، گروه بندی آنها ، انجام حذف و اضافه دیگر امور مربوط به مخاطبین میباشد.

قابلیت آخری که در نوشته به آن اشاره میکنم این است که تمامی فرم های ساخته شده کاملا واکنشی (Responsive) بوده و در هر صفحه نمایشی متناسب با سایز آن صفحه نمایش نشان داده میشوند .

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید