ساعت های هوشیاری

زمان هوشیاری روزانه ما چقدر است ؟

زمانی که در آن وسایل الکترونیکی را کنار می گذاریم و بدون اینکه اجازه بدهیم چیزی حواسمان را پرت کند ، در مورد خودمان و هرآنچه برایمان مهم است فکر میکنیم .

باید اعتراف کنم که برای من بسیار کم است و احتمالا اگر میانگین زمان هوشیاری ام را برای یک ماه بسنجند ، حدودا یک ساعت در روز زمان هوشیاری خواهم داشت .

اما این زمان هوشیاری چرا باید مهم باشد؟ چند جواب برای این سوال در ذهن من موجود است که از آنها میتوانم به این اشاره کنم که بدون آن زمان های هوشیاری ، روزنوشته ها در میانه راه ناکام می‌ماند ، جواب های خودتان را در ذهنتان پیدا کنید .

وقتی که جواب هایتان را پیدا کردید ، برای افزایش این زمان های هوشیاری میتوانید رشد شخصی را بهانه قرار دهید ، چرا که یکی از کارهای لذت بخشی که میتوان در زمان هوشیاری انجام داد ، فکر و اصلاح کردن خودتان است .

مهر ماه امسال بود که زمان هوشیاری را ابداع کردم ، برنامه ام این بود که روزانه یک ساعت را کاملا به خودم اختصاص دهم ، دفترچه ای با خود میبردم و گوشه ای (ترجیحا پارک) می نشستم ، از خودم و برای خودم می نوشتم ، این یک ساعت ها جمع شدند و جمع شدند و دلیلی شدند برای دوباره وبلاگ نوشتنم و این اعتقاد به ساعت های هوشیاری ، دلیلی شد برای روزانه نوشتنم .

امروز فکر میکردم تنها وبلاگ نوشتن نمی تواند مقدار هوشیاری مورد نیازم را تامین کند ، بنابراین تلاش کردم چیزهایی که میتوانند هوشیاریم را سلب کنند را تا حدی کمرنگ کنم تا ساعت های هوشیاری بیشتری داشته باشم .

در تلاش برای یافتن این عوامل ، اولین چیزی که به ذهنم خطور کرد این بود که دلیل عدم هوشیاری ما عمدتا نویز است ، به همین دلیل من برای هوشیار بودن به نیمکتی در گوشه یک پارکِ خلوت پناه میبردم ، تا از نویز ها دور باشم.

متاسفانه نویز ها همه جا هستند ، کنترل دسته ای از آنها در دستان ما نیست و کنترل دسته ای از آنها در دستان ماست .

اینکه وقتی من در اتوبوس میشینم چقدر نویز مرا احاطه کند تا حدی به خودم بستگی دارد . میتوانم تنها به نویز حاصل از حرکت اتوبوس و صدای رادیو قانع باشم و با خیره شدن به بیرون پنجره ، تلاش کنم هوشیار بمانم و یا اینکه موسیقی ای که هزاران بار گوش داده ام را دوباره از تلفن همراهم گوش دهم ، تا ترکیب صدای اتوبوس و رادیو و موسیقی به طور کامل هوشیاریم را سلب کند و شانس هوشیاری و تفکر را از من بگیرد .

نتیجه ای که امشب از فکر های امروزم میگیرم این است که برای بیشتر کردن ساعت های هوشیاریم ، نیاز است فعلا بر کنترل نویز هایی که بر آنها کنترل دارم تمرکز کنم ، تا زمانی که راه های بهتری برای هوشیار بودن و افزایش ساعت های هوشیاریم پیدا کنم .

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید