در مورد تاثیرگذاری بر دیگران

دیشب در مورد موثرترین روش یادگیری بازاریابی نوشتم که بخش اصلی نوشته دیشب به بازاریابی شخصی و ارائه آنچه ما داریم و برای دیگران مهم است می پرداخت .

امروز در زمان برگشت از محل کار به این موضوع فکر میکردم که خب ، گیریم که ما به آنچه که برای ارائه به دیگران داریم فکر کردیم ، ارزش آن را فهمیدیم و مطابق با اهمیتی که دیگران برای آنچه که ما به آنها ارائه میدهیم قائل هستند تصمیم گرفتیم و عمل کردیم ، آیا تمرکز بر این موضوع باعث محدود شدن دید ما نمی شود ؟

بدین معنا که ما در تعریف بازاریابی می گوییم ، تلاش برای فروختن آنچه که ما از قبل داریم به مشتری بازاریابی نیست و بازاریابی یعنی شناخت آنچه مشتری می خواهد و برایش مهم است و ایجاد و به فروش رساندن آن . به بیانی دیگر ، تشخیص و فرآهم کردن آنچه نیاز مشتری است .

ارزش آفرینی سطحی بالاتر از شناخت ارزش است . در این سطح ما به جای تمرکز بر آنچه که ما برای ارائه به دیگران داریم ، بر آنچه که برای آنها مهم است تمرکز می کنیم .

و دانش بازاریابی ما تا زمانی که ارزش آفرینی را یاد نگرفته ایم تکمیل نمی شود .

در نوشته دیشب گفتم که ساده ترین و موثرترین راه برای یادگیری بازاریابی ارزش شناسی است ، اما امشب حرف دیشب را با گفتن این جمله تکمیل می کنم که یکی از کلیدی ترین مهارت ها جهت موفقیت در بازاریابی ،مهارت ارزش آفرینی است . با ارزش شناسی ، آنچه را که به دیگران می دهیم و اهمیت آن برای دیگران را می شناسیم و با ارزش آفرینی ابتدا آنچه برای دیگران مهم است را می شناسیم و سپس آن را به محصول/خدمتی که ما برای ارائه داریم تبدیل می کنیم .

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید